08 stycznia 2011

Elementarz - "Genetic" (część I)

W dzisiejszym poście postaram się jak najlepiej opisać poszczególne elementy "Genetica" z pierwszego etapu - etapu tworzenia gatunków.








1. Plansza genów - to plansza, na której gracze będą zaznaczać wartość poszczególnych cech swojego gatunku. Każdy gracz będzie posiadał jedną taką planszę.


a.) Masa/Ciężar - z czasem, gdy gracze będą coraz bardziej rozbudowywać swoje gatunki, będzie rosła ich masa. Po zakończeniu etapu tworzenia gatunków, będzie modyfikowana i zamieniana na ciężar. Będzie on decydować o zdolności danego gatunku do poruszania się w danym terenie.

b.) Lokomocja - część kart DNA będzie zawierała bonusy do tej cechy. Dzieli się ona na umiejętność kopania, chodzenia, pływania i latania. Pod koniec etapu tworzenia gatunku jest ona porównywana z ciężarem. Umiejętności, które będą miały wartość większą niż ciężar, będą dawały gatunkowi bonusy w etapie życia.

c.) Metabolizm - decyduje on o liczebności gatunku, na jaką przypada jedna jednostka pożywienia i jedna jednostka wody. Im większa jest ta cecha, tym więcej pożywienia i wody będzie potrzebował gatunek.

d.) Łowiectwo - cecha, dzięki której dany gatunek potrafi polować. Określa ona maksymalną ilość pożywienia, jaką dany gatunek może zdobyć z polowania. W czasie gry jej wartość będzie się powiększała wraz z ilością terenu jaki dany gatunek opanował(jeszcze nie wiem, jak to będzie dokładnie wyglądało). Oprócz tego decyduje ono także o początkowej wartości militarnej i architektoniczej gatunku. Siła militarna będzie decydowała o wartości ataku jaką gracz będzie posiadał w czasie wojny, natomiast wartość architektury będzie decydowała o sile obrony.

e.) Ewolucja - wartość tej cechy będzie decydowała, o ilości punktów wiedzy jaką gracz będzie otrzymywał na końcu każdej kolejki. Będzie je można wymieniać na karty cywilizacyjne.

2. Znacznik gracza rozpoczynającego i monety - mechanikę, jaką chcę się posłużyć przy wyznaczaniu kolejności dobierania kart, opisałem na forum gier planszowych, dlatego też nie będę jej ponownie opisywać.

3. Tor inicjatywy - podobnie jak powyżej...

4. Karty DNA - przy użyciu tych kart, gracze będą zmieniali wartości poszczególnych cech swojego gatunku. Na początku gry każdy dostanie po 4 karty DNA, po czym kolejne będą dobierać ze środka stołu, w kolejności wyznaczonej przez tor inicjatywy. Jeżeli na koniec tury, jeden z graczy będzie miał na ręce mniej niż 3 karty, będzie on mógł w następnej kolejce dobrać ze środka dwie, zamiast jednej karty.

5. Karta planety odwrócona rewersem do góry - zawiera ona podstawowe informacje dotyczące planety, na którą gracze wyślą swoje gatunki.


a.) Masa - stanowi przybliżoną wartość masy planety(1 oznacza masę równą masie Ziemi)

b.) Wielkość - określa przybliżoną wielkość planety(1 oznacza wielkość Ziemi). Razem z masą określa modyfikator do masy gatunku.

c.) Klimat - wartość mówiąca o tym, czy klimat panujący na danej planecie jest korzystny dla rozwoju życia(1 oznacza klimat panujący na Ziemi).

d.) Topografia - rodzaj terenu jaki stanowi na danej planecie większość(są to takie tereny jak: wody, niziny, wyżyny, góry i pustynie)

1 komentarz: