11 września 2010

Moje gry - czyli spis wszystkich gier jakie dotąd wymyśliłem

Postanowiłem napisać spis wszystkich gier jakie dotąd wymyśliłem i krótko każdą z nich opisać. Część z nich to tylko pomysły lub projekty, część to gry na wczesnej fazie tworzenia, część jest gotowa i trwa ich testowanie, a tylko jedna została w pełni ukończona. Zapraszam do lektury...

1. "7 worlds" (95%) - to moja pierwsza gra, którą zrobiłem, gdy miałem ok. 9 lat. Jest to karciana gra bitewna dla dwóch osób, w której walczymy używając kart 7 światów/żywiołów(wody, lodu, powietrza, ziemi, ciemności, ognia i mocy/energii). Całą grę zrobiłem z samodzielnie narysowanych kart, których w sumie jest ok. 300(dokładnie już nie pamiętam). Grę praktycznie uznaję za gotową w 100%, gdyż rozegrałem w nią już kilkadziesiąt... a może kilkaset partii(zdarzało się, że jednego dnia rozgrywało się nawet 10 partii). Jednakże od początku zamierzałem wprowadzić do niej czary i manę(na kartach są nawet odpowiednie oznaczenia), ale nigdy ich nie wprowadziłem do gry, poza tym ma ona pewne wady i niedociągnięcia i stąd właśnie te 95%.

2. "Battle Field - Bitwy starożytnych Poleis" (50%) - to moja druga gra, nad którą pracowałem z baaardzo dużymi przerwami ok. 3 lat, po to aby stwierdzić, że jest zbyt rozbudowana jak na moje możliwości. Bitwy starożytnych Poleis miały być bardzo podobne do "Battle Field - Średniowiecze", z tą jednak różnicą, że było w niej zdecydowanie za dużo mechanizmów i znaczników. Sam nie wiem jak długo powstawałaby jeszcze ta gra gdybym dalej próbował ją dokończyć i ciężko jest mi określić w jakim tak naprawdę stopniu była ukończona. Początkowo wydawało mi się, że ten czas poszedł na marne, jednakże to dzięki niemu powstało "BF - Średniowiecze".

3. "2012" (15%) - chyba każdy słyszał o kalendarzu majów i katastrofie, która podobno ma nastąpić w 2012 roku. Są ludzie, którzy w to wierzą, lecz ja osobiście do nich nie należę. Mimo to postanowiłem stworzyć grę karcianą zainspirowaną właśnie tym wierzeniem. W grze wcielimy się w rolę bardzo bogatego człowieka i spróbujemy przygotować się na nadchodzącą katastrofę, poprzez m.in. przeprowadzanie badań, zatrudnianie pracowników, budowę schronów i zachęcanie innych ludzi do tego aby wykupili miejscówki w jednym ze schronów. Jednakże dopiero gdy wybije godzina zero dowiemy się co tak naprawdę się wydarzy, a może zarówno dojść do wielkiego Kaboom, do przebiegunowania biegunów magnetycznych Ziemi, jak i do Prima Aprilis :D Więcej dowiecie się dopiero za jakiś czas, gdy opublikuję post o tej grze z lekkim akcentem humorystycznym.

4. "Battle Field - Średniowiecze" (80%) - o tej grze już pisałem(tutaj), więc chyba nie muszę się zbytnio rozpisywać, tym bardziej, że za jakiś czas pojawi się o niej kolejny post. Jest to taktyczno-bitewna gra planszowa dziejąca się w czasach średniowiecza. Aktualnie trwają testy tej gry i dopracowywane są jej szczegóły.

5. "Battle Field - Fantasy" (60%) - to gra bardzo podobna do "BF - Średniowiecze", z tą jednak różnicą, że występują tam postacie fantastyczne: orkowie, elfy, krasnoludy, hobbici, itp., a cała gra poza bitwami jest ograniczona do minimum(jeszcze bardziej niż w wariancie dwu osobowym w "BF - Średniowiecze") i sprowadza się głównie do podziału terytorialnego graczy, sojuszy i dochodów z miast. No i ta wersja pozwala na rozgrywkę w kilka osób, gdyż mimo tego, że wojna toczy się tylko pomiędzy dwoma graczami to reszta graczy musi wybrać po czyjej stronie staną i ile wystawią swoich wojsk, którymi będą dowodzić wraz ze swoim sojusznikiem.

6. "Szkoła" (30%) - o tej grze również chyba nie muszę się rozpisywać, gdyż już o niej pisałem(tutaj). Dodam tylko, że aktualnie prace nad nią zostały wstrzymane na rzecz "Battle Fielda" i "Maria".

7. "Mario" (5%) - o tej grze pisałem w ostatnio i wydaje mi się, że może z niej wyjść bardzo fajna i przyjemna gra. Puki co mam zamiar narysować lub wydrukować sobie nieco uproszczony zestaw kart i rozpocząć jak najszybciej pierwsze testy.

Jak sobie teraz tak popatrzyłem na ten mój spis(który i tak nie jest pełny, gdyż było też kilka takich gir, których istnienie skończyło się na pomyśle) to mocno się zdziwiłem, że już tyle tego wymyśliłem. Szkoda tylko, że puki co udało mi się tak naprawdę stworzyć niecałe dwie gry - "7 worlds" i "BF - Średniowiecze". Co spowodowane jest głównie brakiem motywacji, chętnych osób do testów i innymi obowiązkami... no i może jeszcze tym, że mam za dużo pomysłów xD Na koniec chciałbym jeszcze Was serdecznie zachęcić do komentowania moich gier i do zadawania pytań na ich temat, gdyż daje mi to motywację do dalszej pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz