19 grudnia 2010

Fotki i grafiki - "Genetic" (część I)


Tym razem nie do końca będzie to grafika "bez komentarza", gdyż chciałbym wam pewną rzecz wyjaśnić. Otóż zgodnie z obietnicą(ankieta) zabrałem się za projekt gry pt. "Mario", jednakże w międzyczasie udało mi się zrobić na szybko grafikę pierwszego etapu "Genetica"(tak właściwie to prace nad nią zacząłem już jakiś czas temu, a teraz musiałem wprowadzić do niej tylko kilka zmian i dodać kilka rzeczy), czyli etapu tworzenia gatunków. W najbliższym czasie postaram się również zrobić grafikę etapu życia, czyli głównej fazy rozgrywki.

5 komentarzy:

  1. Na początku pomyślałem: "ale ładnie zrobiony prototyp!", przyjrzałem się dokładniej i złapałem za głowę: to przecież komputerowa wizualizacja... Z jednej strony to ciekawy magnes na graczy, z drugiej, pewna strata czasu potrzebnego na wykonanie takiej grafiki, cennego czasu który powinieneś wykorzystać na testy... Jednak, patrzę dalej i już się zastanawiam jak wyglądałyby takie wizualizacje moich projektów. Mam bardzo mieszane uczucia więc oceniam na 3 (5 za efekt, 1 za marnowanie czasu).

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i jest to marnowanie czasu, ale skoro grafiki do druku miałem już gotowe, to niby czemu nie miałem poświęcić godzinkę(no może dwie, ale to dlatego, że brakowało mi grafik monet, toru inicjatywy/kolejności i musiałem odnowić grafikę karty gatunku) na zrobienie takiej wizualizacji? Osobiście robię to w programie Google SketchUp, bo mam już z tym programem trochę doświadczenia i według mnie takie rzeczy robi się w nim w miarę szybko. Poza tym chciałem pokazać o co mi tak właściwie chodzi w tej grze(za jakiś czas, gdy zrobię resztę grafik, przygotuję grafikę ukazującą etap życia, czyli tak na prawdę główny etap "Genetic").

    heh... "ale ładnie zrobiony prototyp" :)
    w sumie to ten etap gry zbytnio się nie zmieni, więc prototyp nie będzie się od niego zbytnio różnił, aczkolwiek wątpi by był taki ładny...

    OdpowiedzUsuń
  3. O, wiem już w jakim programie pocisnę schematy struktur z klocków do E. Jeśli poważnie zrobiłeś to w ciągu 2 godzin to jestem pełen podziwu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Owszem, zrobiłem to w dwie godziny, jednakże jak już wcześniej wspominałem mam nieco wprawy w obsłudze tego programu i niemal wszystkie grafiki miałem gotowe ;)
    A poza tym życzę powodzenia... a no i jakbyś miał jakieś pytania dotyczące tego programu, to z chęcią pomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wychodzę z założenia że skoro i tak wszystkie elementy przygotowuje na komputerze (word, excel, jakiś program graficzny) do wydruku - nawet takie najprostsze to co za problem zrobić printscreen i "zawizualizować" :)
    I tak trzeba jakiś prosty "layout" czy "design" wymyślić, dla mnie też jest łatwiej na komputerze.
    Nigdy nie mam czystych kart w koszulkach na których ołówkiem miałbym bazgrać ołówkiem :P

    OdpowiedzUsuń